Ammunta

Reserviläispiirin ja reserviupseeripiirin yhteinen ampumatoimikunta koordinoi piirin alueella tapahtuvaa ampumatoimintaa. Kilpailujen lisäksi toimintaan kuuluvat yhdistysten järjestämät omat harjoitusvuorot sekä ampumaratojen käyttömahdollisuuksista ilmoittaminen.

Poliisin hyväksymät ampuma-asekouluttajat ja aseen hankkimisen edellytykset

Ampuma-aselaki vaatii harrastuneisuustodistuksen reserviläisammunnoissa käytettävän aseen hankkimiseksi. Useissa reserviläisyhdistyksissä on Poliisin kouluttamia ampuma-asekouluttajia, joiden tehtävänä on mm. kirjoittaa harrastuneisuustodistus reserviläisammunnasta. Käsiaseen ostoluvan saaminen edellyttää kahden vuoden aktiivista ampumaharrastusta käsiaseella. Reserviläiskiväärin ostoluvan saaminen puolestaan edellyttää yhden vuoden aktiivista ampumaharrastusta kiväärillä. Lisäksi luvan saamisen edellytyksenä on kuuluminen ampumaseuraan. Kaikki reserviläisyhdistykset ovat lain mukaan ampumaseuroja, joten jäsenyys paikkakunnan reserviläisyhdistyksessä täyttää tämän ehdon. Ampuma-asekouluttajien yhteystiedot saat osoitteesta reservilaispiiri@ksrespiirit.fi tai 040-837 7817.

Ilmoittautumisohjeet kilpailuihin:

Ampumatoimikunta 2024

Puheenjohtaja:
Jami Siukola, JSRes, 040 837 7817, jami.siukola(at)gmail.com

Sihteeri:
Jesse Lampinen, JSRes, 040 830 8768, jesse-la(at)outlook.com

Jäsenet:
Kari Laitinen, JSRes, 040 581 3540, laitinen.kari(at)gmail.com
Ari Rajakangas, HaapRes, 0400 325 992, a.rajukangas(at)gmail.com
Juha Dahlman, ÄänRes, 040 554 5909, juha.dahlman(at)gmail.com
Sami Lillstrang, Karstulan Reserviupseerit ry, 0400 777 881, sami.lillstrang(at)gmail.com
Marko Karhunen, JämsRes, 040 527 1815, karhuma(at)proton.me