Ammunta

Reserviläispiirin ja reserviupseeripiirin yhteinen ampumatoimikunta koordinoi piirin alueella tapahtuvaa ampumatoimintaa. Kilpailujen lisäksi toimintaan kuuluvat yhdistysten järjestämät omat harjoitusvuorot sekä ampumaratojen käyttömahdollisuuksista ilmoittaminen.

Poliisin hyväksymät ampuma-asekouluttajat ja aseen hankkimisen edellytykset

Ampuma-aselaki vaatii harrastuneisuustodistuksen reserviläisammunnoissa käytettävän aseen hankkimiseksi. Useissa reserviläisyhdistyksissä on Poliisin kouluttamia ampuma-asekouluttajia, joiden tehtävänä on mm. kirjoittaa harrastuneisuustodistus reserviläisammunnasta. Käsiaseen ostoluvan saaminen edellyttää kahden vuoden aktiivista ampumaharrastusta käsiaseella. Reserviläiskiväärin ostoluvan saaminen puolestaan edellyttää yhden vuoden aktiivista ampumaharrastusta kiväärillä. Lisäksi luvan saamisen edellytyksenä on kuuluminen ampumaseuraan. Kaikki reserviläisyhdistykset ovat lain mukaan ampumaseuroja, joten jäsenyys paikkakunnan reserviläisyhdistyksessä täyttää tämän ehdon. Ampuma-asekouluttajien yhteystiedot saat osoitteesta reservilaispiiri@ksrespiirit.fi tai 040-837 7817.

Ilmoittautumisohjeet kilpailuihin:

Ampumatoimikunta 2021

Puheenjohtaja:

Jami Siukola, JSRes, 040-837 7817, jami.siukola@gmail.com

Jäsenet:

Teuvo Honkamäki, HaapRes, 044-541 7123, teuvo.honkamaki@gmail.com

Aarre Karja, HaapRes, 050-528 2647, aarre.karja@luukku.com

Kari Laitinen, JSRes, 040-581 3540, laitinen.kari@gmail.com

Juha Dahlman, ÄänRes, 040-554 5909, juha.dahlman@gmail.com

Oskari Kettinen, JRu, 050-544 5233, oskari@kettinen.com

Antti Liimatainen, ViitasRes, 040-843 4540, antti.jo.liimatainen@gmail.com

What do you want to do ?